MAKLUMAN



Untuk makluman. Blog ni masih dalam proses "pemulihan".


Jadi jika ternampak sebarang kecacatan seperti tab tidak berfungsi, link dan sebagaimananya.


Mohon diabaikan kecacatan itu.


Sekian, harap maklum :)




Paparan terbaik menggunakan Google Chrome

Saturday 9 March 2019

# Nurul Irdina Syazwina # Sukan

Hari Sukan Sekolah Irdina

Sabtu~ 09032019


Harini Irdina ada sukan sekolah di MMU Cyberjaya. Namun umi dan abi tak dapat hadir teman Irdina. Umi ada class yang memang tak dapat dielakkan. Abi pula kerja malam. Sampai rumah jam 8.00 pagi.

Tahun ni sukan tak semua terlibat. Ada terlibat di sekolah je dan ada terlibat di MMU. Padang sekolah pun dah mengecil gara-gara kelas tambahan dibuat disitu. Agaknya tu cikgu memilih padang MMU untuk bertanding.


So Irdina terpaksa tumpang ayah Azhar. Nasib la kakak dan Amzar terlibat juga acara di MMU tu. Actually Irdina dah masuk acara kepik bola di sekolah. Alhamdulillah dapat emas. Tahniah sayang dan kawan-kawan yang usaha.

medal acara Kepit Bola (di sekolah)

Di MMU ni pula acara terhad. Untuk tahun 3 hanya acara lari dalam guni. Haaaaaa... Lari dalam guni ni Irdina dah masuk tahun lepas (darjah dua) tapi tak menang sebab ada sorang budak agak spoil. Dia jatuh dan taknak main. So orang lain dah maju ke depan. Takde rezeki rumah hijau tahun lepas. Dah la jarak tu agak jauh nak melompat dalam guni tu.. Hahahaa memang semput laa..

Dan dengan bersungguh-sungguh tahun ni Irdina bercerita pada umi kalau ada acara lari dalam guni Irdina taknak masuk. Dipendekkan cerita akhirnya Irdina masuk juga acara tu sebab dah tiada acara lain di MMU tu.. Hihiii (tula.. lain kali jangan tak suka sangat-sangat... Kelak sayang dan suka tanpa sengaja)

Di MMU ni umi tak tahu la apa terjadi. Umi cuma dapat khabar daripada ibu Ahmad (kebetulan Ahmad satu rumah sukan Irdina- Ahmad ni satu kelas Irdina dulu dan duduk rumah satu aras dengan Cik Eina. Umi note sini takut kita terlupa kenangan lalu.. Hihii) Ibu Ahmad send video Irdina melompat-lompat.. Hahahaa

Ok. Umi dah habis class dan balik jumpa Irdina. Semangatnya anak umi bercerita rumah hijau dapat tempat kedua.. Tapiiiiiii... Haaa ada tapi... Tapi tak aci la kumpulan Kuning dan Biru main tipu... Hurmmm apa yang tipunya.? Guni dorang koyak.............. Ohh patut la umi tengok rakaman ibu Ahmad tu kan main laju berlari. Rupanya guni koyak.

Umi nasihatkan Irdina. Takpe la sayang.. Yang penting rumah hijau dah berusaha dengan cara yang betul. Mereka menang.. Tapi kemenangan mereka tu sebenarnya kalah sebab ada penipuan. Akhirnya Irdina akur dengan ceramah umi. 

Ni ada sedikit gambar yang cikgu kelas Irdina send kat umi untuk dijadikan kenangan Irdina bila dah besar nanti.

sementara tunggu ayah sampai. kita amik gambar dulu.



 Irdina dan green team acara Lari Dalam Guni di MMU



















No comments:

Post a Comment

.

.